Gminne Przedszkole w Podegrodziu
Podegrodzie 525
33-386 Podegrodzie
Małopolska
Tel: 18 445-90-67
Email: barbarabodziony@op.pl
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek:
6:30 - 16:30
Przedszkole posiada nowoczesny, bezpieczny plac zabaw, wyposażony w atestowane urządzenia. Dzieci mają do dyspozycji dwa sprężynowce, wieżę ze sklepikiem, drabinkę oraz huśtawki.
Na parterze mieści się szatnia dla wszystkich dzieci przebywających w obiekcie.
W naszym przedszkolu znajdują się 4 bardzo dobrze wyposażone sale dydaktyczne. Na parterze mieści się sala grupy I ( 3-4 latków ) na piętrze znajdują się sale grupy II –(4-5 latków), oraz grupy III i IV ( 5-6 latków ). Wszystkie pomieszczenia są bardzo dobrze wyposażone w sprzęt i zabawki, są bardzo kolorowe , ozdobione bajecznymi motywami, po to aby dzieci czuły się bezpiecznie i komfortowo.
Przedszkole posiada salę wielofunkcyjną do zabaw i zajęć dodatkowych: logopedycznych, gimnastyki korekcyjnej , zajęć teatralnych, plastycznych , terapii pedagogicznej. Sala ta jest bogato wyposażona w odpowiedni sprzęt i urządzenia : lustro do ćwiczeń logopedycznych niezbędne do ćwiczeń buzi i języka, mnóstwo układanek dydaktycznych i przyborów do ćwiczeń narządów mowy. Ścianka manipulacyjna i auto sensoryczne do ćwiczenia zmysłów , tor przeszkód , drabinki, ławeczki materace gimnastyczne, przybory do ćwiczeń, suchy basen z piłkami, stroje teatralne i pacynki , półkę z materiałami plastycznymi. Dzieci spędzają tu czas bardzo aktywnie – wyładowują napięcie i zbędną energię.
Poznanie kultury naszego regionu powinno rozpocząć się już w przedszkolu, kiedy dziecko jest otwarte na nowe doświadczenia, a co najważniejsze rozpoczyna się kształtowanie poczucia systemu wartości i przynależności do konkretnego miejsca. Związek z własnym regionem jest sprawą bardzo istotną dla ukształtowania w dziecku poczucia własnej tożsamości. Lepsze poznanie i zrozumienie swoich korzeni wpływa na kształtowanie osobowości dziecka otwartego na otaczającą je rzeczywistość.Dzięki prowadzonemu w przedszkolu Kącikowi Regionalnemu pragniemy zachęcić dzieci do poznania i zrozumienia świata, jego kultury, rozbudzania w nich zainteresowanie swoim regionem i Ojczyzną.
Łazienki są przystosowana do wieku naszych podopiecznych. Dzięki dobrze dopasowanemu wnętrzu jest ono przyjazne dzieciom i zachęca do nauki samodzielnego korzystania z toalety.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA (ODDZIAŁ I)
Czas trwania |
Aktywność dzieci |
7.30-12.30- Realizacja podstawy programowej(tj. 5godz.) |
|
I 6.30-7.30 (1h) |
Schodzenie się dzieci Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
|
II 7.30-8.00 (30 min) |
|
8.00-8.20 (20min) |
Czynności porządkowe, śniadaniowe, samoobsługowe:
(wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.) |
8.20-8.30 (10min) |
Przygotowanie do śniadania.
|
8.30-9.00 (30min) |
Śniadanie
|
9.00-9.15 (15min) 9.15-10.30 (1,15min) 10.00-10.30 (30min) |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego w oparciu o nowa podstawę programowa wspomagające wszechstronny rozwój dziecka; z zakresu aktywności społeczno-przyrodniczo- zdrowotnej, językowo literackiej, matematycznej, muzycznej, plastyczno-technicznej, ruchowej Poniedziałek, środa, piątek - zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.
|
10.30-11.30 (1h) |
Czas w ogrodzie przedszkolnym:
|
11.30-12.00 (30min) |
Czynności porządkowe, obiad, czynności samoobsługowe:
|
12.00-12.30 (30min) |
|
III 12.30 13.00 (30min) 12.30.13.30 (1h) |
|
13.30-14.00 (30min) |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie od podwieczorka |
14.00-14.15 (15min) |
Podwieczorek: Wdrażanie do zdrowego żywienia, itp. Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków |
14.15-16.30 |
Rozchodzenie się dzieci do domu:
|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA (ODDZIAŁ II)
6.30 - 7.30 DYŻUR W ODDZIALE II
Gry ,zabawy i zajęcia dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci w wybranych kącikach aktywności dziecięcej.
Zabawy inicjowane przez nauczyciela (konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze, ruchowe, tematyczne).
7.30 – 12.30 REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
7.30 – 8. 00- zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, sprawność motoryczną). Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci .
rozmowy indywidualne, rozwiązywanie konfliktów, inicjowanie interakcji społecznych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad funkcjonowania w grupie. Pełnienie dyżurów
8.00 - 8.05 – Ćwiczenia poranne 5 minutowe.
8.05 – 8.30 – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych, poprzez czynności związane z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
8.30 – 9.00 – śniadanie
9.00 – 10.00 – zajęcia wychowawczo- edukacyjne z całą grupą realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych w oparciu o wybrane metody i techniki pracy, zajęcia muzyczno-rytmiczne, ćwiczenia gimnastyczne(3 x w tygodniu).
- Udział w występach artystycznych organizowanych na terenie przedszkola i poza nim.
- Czytanie bajek
10.00 – 11.20 – gry i zabawy ruchowe a świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub zorganizowane w sali zajęć w razie niepogody, spacery i wycieczki do środowiska społeczno- przyrodniczego,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny (w toalecie, sali przedszkolnej, w ogrodzie, w szatni, na schodach, podczas spacerów i wycieczek).
11.20 –11.30 – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych poprzez czynności związane z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
11.30 – 12.00 – obiad.
12.00 – 12.30 – poobiednia relaksacja, słuchanie czytanej przez nauczyciela lub nagranej literatury dziecięcej.
12.30 – 14.00 – zajęcia dodatkowe (religia, język angielski-trwające 30 minut ).
Organizowanie i prowadzenie różnorodnych zajęć, kółek zainteresowań teatralne, plastyczne ,logopedyczne), praca indywidualna w oparciu o wyniki obserwacji pedagogicznych.,
zabawy dowolne dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
14.15 – 14.20 – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych poprzez czynności związane z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku.
14.20 – 14. 50 – podwieczorek
14.50 – 15.30 – przygotowanie programów, dekoracji, zaproszeń, okolicznościowych stroików, plakatów, nauka tekstów, inscenizacji, śpiewanie piosenek.
15.30 – 16.30 DYŻUR W ODDZIALE I – zajęcia dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze, ruchowe, tematyczne.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA (ODDZIAŁ III-4-5 LATKI)
8.00 – 13.00 REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
7.30 – 8.05- zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, sprawność motoryczną).
Praca indywidualna w oparciu o wy76niki obserwacji pedagogicznych.
8.00 - 8.05 – Ćwiczenia poranne 5 minutowe.
8.30 – 9.00 – Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
Rozmowy indywidualne , rozwiązywanie konfliktów, inicjowanie interakcji społecznych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad funkcjonowania w grupie.
Prowadzenie obserwacji pedagogicznych.
Pełnienie dyżurów.
9.00 - 10.00 – zajęcia wychowawczo- edukacyjne z całą grupą realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych w oparciu o wybrane metody i techniki pracy, zajęcia muzyczno-rytmiczne, ćwiczenia gimnastyczne(3 x w tygodniu).
- Udział w występach artystycznych organizowanych na terenie przedszkola i poza nim.
- Czytanie bajek
10.00 – 10.20 – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych, poprzez czynności związane z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
10.20 –11.00 – śniadanie
11.00 – 12.00 – gry i zabawy ruchowe a świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub zorganizowane w sali zajęć w razie niepogody, spacery i wycieczki do środowiska społeczno- przyrodniczego,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny (w toalecie, sali przedszkolnej, w ogrodzie, w szatni, na schodach, podczas spacerów i wycieczek).
12.00 – 13.00 – Organizowanie i prowadzenie różnorodnych zajęć. Przygotowanie programów, indywidualnych zaproszeń, okolicznościowych stroików, plakatów, nauka tekstów, inscenizacji, śpiewanie piosenek.
Praca indywidualna w oparciu o wyniki obserwacji pedagogicznych.
13.30 – 14.00–zajęcia dodatkowe. (religia)